Film: “To All The Boys I’ve Loved Before"





Toen ik zag dat ze deze film op Popcorn-Time speelden, wilde ik hem meteen bekijken aangezien iedereen er vol lof over sprak.

“To all the boys I’ve loved before” gaat over een tienermeisje, Lara Jean Covey, dat samen met haar twee zussen, Margot en Kitty, en haar vader in Amerika woont. Haar moeder is enkele jaren geleden overleden, maar daardoor is de familieband extra sterk geworden. 

Lara schrijft graag brieven. Liefdesbrieven om iets specifieker te zijn. Ze schrijft brieven aan jongens waarvoor ze stiekem een boontje heeft. Haar laatste brief was er één voor Josh, haar jeugdvriend, die een relatie heeft met haar zus Margot. Normaal zou je de brieven die je schrijft ook versturen, maar daarvoor is ze te verlegen en zeker omdat de laatste brief voor Josh was, zou ze hem onmogelijk kunnen versturen. In de plaats daarvan steekt ze de brieven in een doos in haar kledingkast, maar op een dag is de doos verdwenen. 

Hier komt ze op school achter tijdens de les sport wanneer Peter Kavinsky, één van haar voormalige verliefdheden, met haar brief het sportveld op komt gerend. Lara kon haar ogen niet geloven en viel flauw. Enkele minuten later kwam ze weer bij bewustzijn, maar net op dat moment zag ze Josh aankomen met ook een brief in zijn hand. Ze slaat helemaal in paniek en kust Peter. Na haar paniekaanval rent ze weg naar de toiletten waar ze haar derde brievenontvanger, Lucas, tegenkomt. Lara beseft dat haar grote nachtmerrie is uitgekomen. Haar brieven zijn naar al haar geliefden verstuurd.

Wanneer ze Peter in een bar tegenkomt, legt ze het allemaal aan hem uit, inclusief de kus op het sportveld. Ze deed het alleen om Josh ervan te overtuigen dat ze niet verliefd op hem is.
Peter reageert met een heel apart idee. Hij wilt graag zijn ex, Gen, jaloers maken en Lara wilt dat Josh gelooft dat ze geen interesse in hem heeft, dus waarom zouden ze geen neprelatie aangaan? Na lang twijfelen stemt Lara in op voorwaarde dat er een aantal regels gesteld worden, want wat kan er nu fout gaan aan een neprelatie met Peter Kavinsky?


Het is een romatische film die velen onder ons wel zullen appreciëren. Normaal ben ik niet zo’n type dat graag naar romantische en voorspelbare films kijkt, maar deze heeft toch mijn interesse gewekt. Misschien komt het ook door de humor die ze in de film hebben gebruikt. Als ik eerlijk ben, en misschien is het wel cliché dat ik dit zeg, maar de scène in het bubbelbad vond ik de schattigste scène van de hele film. 
Ik heb er in ieder geval van genoten en ik heb al vernomen dat er een tweede film in de maak is, dus ik ben benieuwd of ik hem even goed ga vinden.

Reacties

  1. Hey Eva

    Ik weet niet of je de trailer voordien al gezien had, bij mij was dit wel het geval. Dat, en nog enkele spoilers op Facebook. Normaal gezien houd ik het dan wel voor bekeken, omdat ik dan toch al de beste stukjes gezien heb.

    Tijdens een gezellige meidenavond besloten we dan toch maar om deze film af te spelen, en ik heb er geen spijt van gehad. De film had gelukkig nog meer te bieden dan enkel de grappige en/of romantische fragmenten die ik voordien al gezien had. Ondanks het hoge clichégehalte, heb ik dus – net zoals jou – enorm genoten van deze hippe film. Een aanrader voor al wie het lange zoeken op Netflix beu is!

    Veel liefs

    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Boek: Als ik blijf

Vakartikel, Fons 10: De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken.

Dans: Fontys Dance Academy Tilburg & Koninklijk Conservatorium Antwerpen