Film: The Lion King


"De meest schattige en ontroerende film."



Op woensdagavond vroeg mijn date me mee naar de film. Ik had geen idee welke films er speelden dus zochten we online het assortiment op. De film "The Lion King" kwam als eerste op ons scherm en aangezien iedereen vertelde dat het zo'n goede film was en wij hem beide nog niet gezien hadden, dachten we om de film samen te kijken.
Ik geef toe dat ik het verhaal van "The Lion King" niet helemaal kende. Ik had vroeger ook nog nooit de Disneyfilm gezien. Dat gaf dus nog een extra boost om hem te gaan kijken.
Jammer genoeg kan ik dus niet vergelijken met de film of films van vroeger, maar ik vond wel dat de animatie nu heel goed zat. Het voelde alsof je  mee in het verhaal werd gezogen en je de leeuwen gewoon kon aaien.
Het was een mooie film, maar hij kende ook veel droevige kanten. Het moment dat Simba zijn vader, Mufasa, verliest en zijn oom, Scar, de schuld op Simba steekt terwijl hij zelf eigenlijk de schuldige was. Simba vlucht daarom weg van zijn familie en zo werd Scar de troonopvolger. Nala, de vriendin van Simba, komt hem na lange tijd zoeken omdat het koninkrijk lijdt onder de regels van Scar. Samen gaan ze proberen om het koninkrijk te redden.
Als ik geweten had dat het zo'n mooie en goede film was, dan was ik hem zeker eerder komen zien. Ik geef hem een dikke tien en ik raad zowel jong als oud aan om de film te gaan kijken of om hem te kopen. 

Film: "The Lion King"
Waar: UGC Turnhout

Reacties

Populaire posts van deze blog

Boek: Als ik blijf

Vakartikel, Fons 10: De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken.

Dans: Fontys Dance Academy Tilburg & Koninklijk Conservatorium Antwerpen