Cultuurevenement: musical Bonnie & Clyde

       

                                      "Bonnie & Clyde"                                                        


Op zaterdag 5 oktober ben ik samen met mijn moeder en heel wat collega’s van haar naar de musical ‘Bonnie & Clyde’ gegaan. Lars Cuynen, een collega van haar, speelde hierin de rol van Buck, de broer van Clyde.
Het is een schitterende voorstelling die geen moment verveelt door de doordachte afwisseling van zang en spel. Ook het opvoeren van het kinderduo van Bonnie & Clyde is een geweldige vondst! Zij zorgen voor het aan elkaar weven van de scènes zonder dat dit vreemd overkomt, iets waar ik bij het begin wel voor gevreesd had.
De hoofdrolspelers zijn Charlotte Campion (Bonnie) en Juan Gerlo (Clyde). Beide zijn professionele zangers, in tegenstelling tot het grootste deel van de rest van de bezetting. Dit merk je echter absoluut niet. De zang en het spel zijn schitterend, van begin tot eind.
Ook de afwisseling tussen humor en ernst doet deugd. Bonnie & Clyde worden ook mooi geportretteerd als echte mensen met angsten en kleine kantjes. Zo wil Clyde dat Bonnie hem in haar poëzie als eerste vermeldt en niet laatst. Hij vindt Clyde en Bonnie beter klinken. Hij is ook volledig van de kaart wanneer hij bij een overval een medewerker van de bank moet neerschieten. Geen onoverwinnelijke karikaturen in deze musical, wat een verademing is.
Het was een prachtige voorstelling die erin slaagde om met een summier decor toch een mooi beeld te geven van de tijdsgeest. Clyde en Buck bleken drie jaar lang in een kamp te hebben gewoond, huizen werden in beslag genomen, banken gingen failliet… We voelden wat met een paar gestapelde kisten werd gesuggereerd.
Waar ik in eerste instantie meeging omdat ik wist dat ik toch enkele voorstellingen moest bekijken, ben ik nu volledig overtuigd dat ook musical een plaats verdient in het culturele luik.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Boek: Als ik blijf

Vakartikel, Fons 10: De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken.

Dans: Fontys Dance Academy Tilburg & Koninklijk Conservatorium Antwerpen