Film: To all the boys 2: P.S. I still love you


Grote verwachtingen of toch niet?


Zoals jullie al eerder in mijn blog de film “to all the boys I loved before” hebben zien verschijnen, is er ondertussen een tweede film uitgekomen. Ik was zo nieuwsgierig dat ik hem meteen op PopcornTime heb opgezocht. Met vriendinnen de film tijdens de quarantaine kijken was niet echt een optie, want iedereen moet uiteraard binnenblijven en samen online een film kijken, leek mij niet zo’n ideaal idee. 

Ik had al reacties gehoord van mensen dat ze de film niet goed vonden. Als ik eerlijk ben en de trailer zag, had ik ook niet meteen een wauw-gevoel. Er was blijkbaar ook een nieuw personage bijgekomen dat duidelijk interesse had in Lara Jean. Mijn innerlijke ik schreeuwde al van: ‘Nee, blijf asjeblieft samen met Peter Kavinsky!’. 

Ondertussen heb ik hem gekeken en als ik heel eerlijk ben, vind ik de negatieve reacties niet onterecht, maar ook niet helemaal terecht. Ik kom hier zo op terug. Ik zal jullie eerst even inlichten over de film zelf.

In “to all the boys 2: P.S. I still love you” is het hoofdpersonage uiteraard ook Lara Jean. Ze is nog steeds samen met haar ongelofelijk knappe vriend Peter Kavinsky, maar nu komt het… De vorige film ging over de liefdesbrieven van Lara haar jeugdliefdes. Als je denkt dat ze al antwoord had op al haar brieven dan heb je het mis, want John Ambrose had nog niet gereageerd op zijn brief. Lara krijgt een liefdesbrief terug, maar ze kan er moeilijk op ingaan aangezien ze al een vriend heeft. De twijfels bij Lara blijven groeien over haar relatie en plots duikt John onverwacht op in haar dagelijks leven waardoor de twijfels nog groter worden. Welke keuzes ze maakt, ga je zelf moeten uitzoeken.

Ik vond het wel een spannende film. Spannend in de zin van welke keuzes er gemaakt gingen worden en dat vond ik wel goed. Hoewel het langs de andere kant ook wat te langdradig werd door de knopen die heel langzaam werden doorgehakt. Van mij mocht er ook nog wat meer actie in komen of mocht de film iets uitgebreider zijn en ik denk dat het dat is wat de meeste mensen misten. De film duurde op zich wel lang genoeg, maar er ontbrak iets. Aan het hele verhaal ontbrak de kers op de taart nog, als je snapt wat ik bedoel. In tegenstelling tot de vorige film zou ik deze een 7 op 10 geven en de eerste een dikke 10. Ik ben al benieuwd naar de derde film, want oh ja, die komt er ook aan en ik hoop stiekem wel dat ik hem een hogere score dan een 7 kan geven.

Reacties

  1. Dag Eva

    Ik ben zelf ook fan van 'To All The Boys I Loved Before'. Je maakt me dus eigenlijk wel nieuwsgierig naar de tweede film. Ik heb zelf de eerste al gezien, maar aan de tweede ben ik, jammer genoeg, nog niet toegekomen.

    Ik verwachtte van de tweede film dat ik hem even goed zou vinden als de eerste film, of misschien wel beter. Na het lezen van je blogbericht, ben ik er niet zo zeker van of dit ook het geval zal zijn, aangezien je hem zelf een minder goede score geeft (al is een 7 op 10 zeker ook niet slecht). Maar juist daarom maakt het me nieuwsgierig of ik dezelfde mening zou delen na het kijken van de film.

    Ik laat de film dus toch nog even op mijn 'filmlijstje' staan uit nieuwsgierigheid ;)

    Wel fijn om te lezen wat jij ervan vond!

    Groetjes
    Yana Vermeiren

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Boek: Als ik blijf

Vakartikel, Fons 10: De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken.

Dans: Fontys Dance Academy Tilburg & Koninklijk Conservatorium Antwerpen