Cultuur: Cie Tumbleweed + Sophia Ammann


Cie Tumbleweed + Sophia Ammann


Ook deze voorstellingen zijn helaas afgelast door het coronavirus. Zoals je al ziet, zei ik voorstellingen, want het was een speciale dubbele voorstelling. Cie Tumbleweed ging door om 20.15u en een uur later ging aansluitend Sophia Ammann verder. Ik vermoed dat het een speciale beleving geweest zou zijn om zo twee voorstellingen in een te zien, maar jammer genoeg is de voorstelling van 25 april 2020 afgelast en of ze ze nog gaan hervatten, weet ik niet.

Cie Tumbleweed is een dansvoorstelling. Het is een duet dat vertrekt vanuit wandelen en dan verder evolueert naar grotere bewegingen waardoor je een soort van hypnotiserende beleving krijgt. Of het dan zo verstandig is om deze voorstelling als eerst te doen, is natuurlijk de vraag, maar de “hypnose” zal wel niet te heftig zijn, hoop ik dan. Het is een duet dus er zijn twee spelers, een man en een vrouw. Doorheen de voorstelling vervagen ze stilletjesaan tot één geheel. Men wil een soort van metafoor creëren voor een liefdesrelatie. Als ik het las in het boekje van de Warande, leek het me wel een tof tafereel en wilde ik het wel eens met mijn eigen ogen gaan bekijken.

Sophia Ammann zou een uur nadien inpikken met haar zangtalent. Het is een Belgische zangeres met Canadese roots. Ik kende ze nog niet, maar heb haar ondertussen al wel opgezocht op YouTube en aan haar zangkunsten te zien en te horen, denk ik wel dat ook deze voorstelling de moeite waard was geweest. Als je nieuwsgierig bent, kan je ze gerust eens opzoeken. Ze is heel harde fan van Leonard Cohen en zingt dus ook graag zijn liedjes met uiteraard wel een eigen toets. Wie weet heb ik nu door het virus wel een kans gemist om een wereldster van de toekomst te ontmoeten. Wie weet, maar op hoop van zegen dat we alle gemiste cultuurbelevingen snel kunnen inhalen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Boek: Als ik blijf

Vakartikel, Fons 10: De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken.

Dans: Fontys Dance Academy Tilburg & Koninklijk Conservatorium Antwerpen