Cultuur: 'Ballet Vlaanderen'


Ballet Vlaanderen


Op vrijdag 3 april 2020 zou ik ’s avonds naar de voorstelling van het Ballet van Vlaanderen gaan kijken in de schouwburg van de Warande in Turnhout. Helaas heeft het coronavirus hier een stokje voor gestoken waardoor de voorstelling is afgelast. Ik heb mijn kaartje moeten inruilen voor een tegoedbon voor het najaar of voor volgend jaar. Uiteraard hoop ik dat we in het najaar al terug samen wat cultuur mogen gaan beleven.

Aangezien ik niet naar de voorstelling geweest ben, wil ik toch graag mijn keuze voor deze voorstelling met jullie delen en dan uiteraard ook mijn verwachtingen die ik had.

Benjamin Millepied heeft de choreografie van het ballet in elkaar gestoken. Hij is één van de grootste choreografen van het hedendaags ballet. Deze voorstelling zou op de muziek van Bach zijn. Heerlijke muziek al zeg ik het zelf. Ik had een heel groot vermoeden tijdens het kiezen van deze balletuitvoering dat het een en al tot rust komen ging zijn vol genot kijkend naar de dames en eventuele heren op het podium. 

Een echt onderwerp of verhaal zat er niet achter deze voorstelling of ik heb het toch niet gevonden in het programmaboekje van de Warande. Het was op dat vlak dus een soort van verrassing, maar ik kan moeilijk geloven dat je met ballet veel foute dingen kan doen.

Ik heb het ook gekozen omdat ik zelf een heel grote fan ben van ballet. Ik heb het zelf nog gedaan als hobby in de Warande in Turnhout dus elke balletvoorstelling wil ik heel graag gezien hebben. Het Zwanenmeer heb ik bijvoorbeeld ook nog niet gezien en staat zeker nog op mijn verlanglijstje al hoop ik uiteraard dat deze voorstelling van het Ballet van Vlaanderen ergens volgend jaar toch nog zal doorgaan.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Boek: Als ik blijf

Vakartikel, Fons 10: De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken.

Dans: Fontys Dance Academy Tilburg & Koninklijk Conservatorium Antwerpen