Boek: 'Just don’t mention it.'


Just don’t mention it.


Na het boek “Did I mention I love you?” heb ik nu het boek “Just don’t mention it.” gelezen van Estelle Maskame. Het is eigenlijk net hetzelfde boek van de DIMILY-SERIE, maar nu vanuit een ander perspectief. Aangezien ik het eerste boek zo goed vond, wilde ik nu ook heel graag dit boek lezen. Mijn verwachting was eerst dat ik dit boek minder leuk zou vinden aangezien ik heel de verhaallijn al kende, maar niets is minder waar. Net doordat het verhaal vanuit een ander personage, Tyler, geschreven werd, werd het meteen ook een ander verhaal, inclusief de extra verhaallijn vanuit Tyler zijn jeugd.

Tyler is een zeventienjarige jongen die met zichzelf en zijn verleden enorm in de knoop ligt, maar hij gedraagt zich wel alsof er niks aan de hand is. Hij heeft een mega coole auto, een mooie vriendin en is erg populair op school. Voor de buitenwereld lijkt dit meteen het ideale leven, maar achter Tyler Bruce zijn stoere gedrag schuilt een heel andere Tyler.
Terwijl hij bezig is met zijn verleden te verwerken op een niet zo geweldige manier komt zijn knappe stiefzus, Eden, in de vakantie logeren. In het begin vindt hij haar maar irritant en kunnen ze elkaar niet uitstaan, maar ze groeien steeds meer en meer naar elkaar toe. Eden slaagt er zelfs in de echte lieve Tyler naar boven te halen en de gemaakte Tyler Bruce te kalmeren. 

Niet alleen het verhaal van Tyler in het heden komt in het boek naar voor, maar in dit boek wordt ook teruggeblikt op zijn jeugd. Hoofdstuk om hoofdstuk wisselen heden en verleden elkaar af. Dit vond ik extra interessant omdat er in het vorige boek wel werd verwezen naar de reden waarom Tyler zo’n harde kerel was, maar er werd nooit verder ingegaan op zijn verleden en hoe hij geworden is tot de jongen die er alles aan doet om stoer over te komen naar de buitenwereld toe.

Ik vind dit boek zeker een aanrader en ik raad zelfs aan om beide boeken te lezen, want achter elk personage schuilt een ander verhaal en net door de twee verhaallijnen te kennen, kan je je nog sterker inleven in de personages.


Boek: Just don't mention it
Auteur: Estelle Maskame
Uitgeverij: Moon


Reacties

Populaire posts van deze blog

Boek: Als ik blijf

Vakartikel, Fons 10: De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken.

Dans: Fontys Dance Academy Tilburg & Koninklijk Conservatorium Antwerpen